نقد پژو۴۰۷ در ایران

حدودا ۷ماه پیش بود که من این وبلاگ را راه اندازی کردم.یادم می آید که اولین مقاله ام را در باره ی ۴۰۷ نوشتم که قرار بود به بازار بیاید اما در آن زمان به دلیل کمبود اطلاعات و کم سرعت بودن اینترنت مان به مطلبی مختصر و چند عکس از این اتومبیل اکتفا کردیم.اما اکنون که ۵ ماه از عرضه ی این اتومبیل از دیار مارک پیر پژو می گذرد من هم اطلاعاتی کمابیش اجمالی و کامل در حد مقتضیات بازار و شما خوانندگان گرامی جمع آوری کردم که امید وارم از آن نهایت استفاده را ببرید. 

۴۰۷ در واقع نسل سوم ۴۰۵ کنونی بازار است که حدودا ۶ ماه از عرضه ی آن در بازار کشورمان توسط ایرانخودرو به واسطه ی بازرگانی سیتکو می گذرد و حرف و حدیث های زیادی در باب آن داخل بازار افتاده که گاهی بی اساس و صرفا جهت تضییع وارد کننده و ایجاد واهمه برای خرید آن است و من به شما از همین الان اعلام می کنم که هیچ کدام از این سخنان را جدی نگیرید. 

 طراحی 

طراحی۴۰۷ وکلا طراحی مدل های جدید پژو از ۲۰۶ و ۴۰۶(نسل های قبل این اتومبیل ساز)نه تنها پیشرفتی ندا شته بلکه در بعضی نقاط ثابت و گاها با پسرفت مواجه بوده که شاید یکی از دلایل عمده ی آن کنار گذاشتن پنین فارینا (در مطالب بعدی در باره ی پنین فارینا توضیح مفصلی خواهم داد)برای طراحی اتومبیل های پژو است.اما به هر حال ۴۰۷ از نظر طراحی الان هم در وضعیت خوبی قرار دارد و هیچ عیب بزرگی در طراحی درونی و بیرونی ندارد. 

 

داخل و راندن 

وقتی که در ۴۰۷ را جهت سوار شدن به آن می گشایید احساس آشنایی با این ماشین به شما دست خواهد داد خصوصا اگر تجربه رانندگی یا دیدن۲۰۶ و پرشیا را داشته باشید هنگام استارت زدن اتومبیل به آسانی و سهولت بدون هیچ گونه صدا و یا تکان ناگهانی روشن می شود.تمامی ادوات در دسترس شما هستند اما به علت فراوانی ادوات ممکن است در ابتدا گیج شوید اما بزودی به آن مسلط خواهید شد.۴۰۷ هیچ اشکالی در راندن ندارد ولی تنها مشکل آن شتاب کمش است که البته دور از انتظار هم نیست زیرا باوجود وزن دقیق۱۶۱۰ کیلوگرمی موتور ۲۰۰۰ سی سی به همراه ۱۴۵ اسب بخار جواب گو نخواهد بود. 

در کل به این نتیجه می رسیم که ۴۰۷ با ۵۴ میایون تومان با تجهیزات اندک جای کم(البته نسبت به آزرا و اپیروس)و موتور کوچک نمی تواند از بازار خوبی برخوردار شود. 

   

 

  

جنسیس در ایران!

چندی پیش شرکت آسان موتور نمایندگی رسمی هیوندای موتورز کره ی جنوبی طی  

اعلامیه ای در سایت خودش خودروی جنسیس را به نمایش گذاشته بود که باعث تعجب من شد.به همین دلیل لازم دانستم تا این خودروی موفق کره ای را از برند جنسیس  

را برایتان تشریح کنم تا اگر می خواستید آن را بخرید با خیال راحت و آگاه پول بدهید. 

در ابتدا بگذارید مطلب اصلی را خدمت شما عرض کنم.جنسیس در سال ۲۰۰۸ میلادی 

توانست بعد از چندین سال که مقام خودروی سال آمریکای شمالی(ایالات متحده-کانادا) را که هوندا آکورد و تویوتا کمری در دست داشتند را بدست آورد و برای دومین بار نام کره ی جنوبی را در صدر جدول خودرو های برتر آمریکای شمالی که بازاری مشکل پسند است را بعد از ده سال دوباره زنده کند.(در سال ۱۹۹۷هیوندای سوناتا خودروی سال آمریکای شمالی شد.)  

 

 اما از لحاظ موتوری نیز موتور جنسیس جزو ده موتور برتر جهان شناخته شد و به همین دلیل یک مدال دیگر نیز به کارنامه ای که هنوز بوی جوهرش ازبین نرفته اضافه شد. 

 

اما این پایان کار جنسیس نیست.جنسیس توسط بسیاری از صاحب نظران اتومبیل سازی مورد تشویق در تمام نقاط قرار گرفته که این خود گواه آن است که هیوندای دیگر به سبک و سیاق کرهای اتومبیل نمی سازد بلکه دیگر به صورت غربی ها و ژاپنی ها شروع به کار کرده است.

سوناتا 2010 حاصل 20 سال تجربه

می دانید که کمپانی آسان هیوندای(assan hyundai)(ㅁㄴㄴ무ㅗㅛㅕㅜㅇ먀)شاخه های متعددی دارد از جمله:فولاد سازی-کشتی سازی-ذوب آهن-دامداری-خودرو های سنگین-ماشین آلات صنعتی-ماشین آلات راهسازی و در نهایت اتومبیل سازی .اما حساب اتومبیل سازی آن از بقیه جداست.این شرکت معتبر ترین شرکت آسان هیوندای است و با یک مدل به شهرت رسید و آن هم چیزی نبود بجز سوناتا. 

این مدل مشهور در سال 1989 برای اولین با وبه عنوان مدل لوکس هیوندای روی خط تولید رفت اما این مدل از سال 1989تا امسال 180 درجه تغییر پیدا کرده که البته این ها همه به استرا تزی کار خانه بر می گردد.سوناتا ی 2010 از همه نظر با مدل 2009 خود فرق دارد.این مدل دوباره با هدف سال1989 به عنوان اتومبیل لوکس ارزان قیمت متوسط پیکر به بازار عرضه گشته. اگر طراحی آن را با مدل لوکس جنسیس و یا مدل فوق لوکس اکوس از این کمپانی با برند تجاری جنسیس مقایسه کنید خواهید دید که شباهت زیادی به مدل های برند جنسیس دارد تا هیوندای.در ادامه به تصاویری از این خودرو دقت کنید.