نقد پژو۴۰۷ در ایران

حدودا ۷ماه پیش بود که من این وبلاگ را راه اندازی کردم.یادم می آید که اولین مقاله ام را در باره ی ۴۰۷ نوشتم که قرار بود به بازار بیاید اما در آن زمان به دلیل کمبود اطلاعات و کم سرعت بودن اینترنت مان به مطلبی مختصر و چند عکس از این اتومبیل اکتفا کردیم.اما اکنون که ۵ ماه از عرضه ی این اتومبیل از دیار مارک پیر پژو می گذرد من هم اطلاعاتی کمابیش اجمالی و کامل در حد مقتضیات بازار و شما خوانندگان گرامی جمع آوری کردم که امید وارم از آن نهایت استفاده را ببرید. 

۴۰۷ در واقع نسل سوم ۴۰۵ کنونی بازار است که حدودا ۶ ماه از عرضه ی آن در بازار کشورمان توسط ایرانخودرو به واسطه ی بازرگانی سیتکو می گذرد و حرف و حدیث های زیادی در باب آن داخل بازار افتاده که گاهی بی اساس و صرفا جهت تضییع وارد کننده و ایجاد واهمه برای خرید آن است و من به شما از همین الان اعلام می کنم که هیچ کدام از این سخنان را جدی نگیرید. 

 طراحی 

طراحی۴۰۷ وکلا طراحی مدل های جدید پژو از ۲۰۶ و ۴۰۶(نسل های قبل این اتومبیل ساز)نه تنها پیشرفتی ندا شته بلکه در بعضی نقاط ثابت و گاها با پسرفت مواجه بوده که شاید یکی از دلایل عمده ی آن کنار گذاشتن پنین فارینا (در مطالب بعدی در باره ی پنین فارینا توضیح مفصلی خواهم داد)برای طراحی اتومبیل های پژو است.اما به هر حال ۴۰۷ از نظر طراحی الان هم در وضعیت خوبی قرار دارد و هیچ عیب بزرگی در طراحی درونی و بیرونی ندارد. 

 

داخل و راندن 

وقتی که در ۴۰۷ را جهت سوار شدن به آن می گشایید احساس آشنایی با این ماشین به شما دست خواهد داد خصوصا اگر تجربه رانندگی یا دیدن۲۰۶ و پرشیا را داشته باشید هنگام استارت زدن اتومبیل به آسانی و سهولت بدون هیچ گونه صدا و یا تکان ناگهانی روشن می شود.تمامی ادوات در دسترس شما هستند اما به علت فراوانی ادوات ممکن است در ابتدا گیج شوید اما بزودی به آن مسلط خواهید شد.۴۰۷ هیچ اشکالی در راندن ندارد ولی تنها مشکل آن شتاب کمش است که البته دور از انتظار هم نیست زیرا باوجود وزن دقیق۱۶۱۰ کیلوگرمی موتور ۲۰۰۰ سی سی به همراه ۱۴۵ اسب بخار جواب گو نخواهد بود. 

در کل به این نتیجه می رسیم که ۴۰۷ با ۵۴ میایون تومان با تجهیزات اندک جای کم(البته نسبت به آزرا و اپیروس)و موتور کوچک نمی تواند از بازار خوبی برخوردار شود.