شما خودروی سال را انتخاب کنید!

خوانندگان محترم.با تشکر از این که به وبلاگ من آمدید. 

 من از شما در خواست می کنم حالا که به این وبلاگ آمده اید در نظر سنجی پایین صفحه راجع به خودروی سال شرکت کنید.خودروی سال ۱۳۸۷ در تاریخ ۲۲/۱/۱۳۸۸با توجه به رائ های داده شده مشخص میشود.

خانواده ی سمند

اینبار یک مطلب جدید و جذاب نوشتم و شما راهم دعوت می کنم که آنرا بخوانید. 

خانواده ی سمند خانواده ای بود که در سال 1376 پایه ی آن ریخته شد و 4 سال بعد یعنی در سال 1380 اولین گونه ی سمند با کد X7 وارد بازار شد.در ابتدا فقط حدف بازار 

داخلی بود ولی سال بعد بازار های خارجی نیز از قبیل:رومانی-بیلوروسی-روسیه-لتونی-جمهوری آذربایجان-ارمنستان-سوریه-ترکیه-مصر-سودان و چین در دستور کار 

قرار گرفتند.اما سمند معمولی X7نمی توانست مدلی رقابتی باشد به همین دلیل و بر 

همین اساس مدل سمندLXشکل گرفت.درابتدای سال 83 گونه ی LXوارد بازار شد و 

در همان سال و سال های بعدش نیز توانست اتومبیل پر فروشی شود ودر عین حال 

بازار سمند معمولی را نیز خراب نکرد.در همان سال نیز ایرانخودرو اقدام به صادرات 

مدلLXبه کشور های:سوریه-آذر بایجان-ارمنستان-رومانی و بیلوروسی کرد که در  

سوریه با نام شام ودر آذربایجان با نام عزیز ارائه گشت.بر همین اساس اولین شرکت 

خارجی ایرانخودرو در جمهوری آذربایجان با نام AZSAMANDافتتاح گردید که وظیفه ی  

آن تنها تولید 800 دستگاه سمندLX(عزیز) بود و سال بعد هم شرکتی در سوریه تائسیس کرد.اما ناگهان در سال 1385 برنامه ی صادرات سمند به سودان و لتونی به 

دلایلی که معلوم نگشت چه بود لغو گردیدند و تولید پیکان در سودان در دستور کار قرار 

گرفت.در سال 1386 ایرانخودرو با افت فروش در مدل LXمواجه گردید به همین خاطر  

تدبیری برای رفع این مشکل اندیشیدو نتیجه ارائه ی سمند LXسال بود که با اندکی  

تغییر در چهره و اضافه شدن چند آپشن به بازار عرضه گشت.در همین سال این مدل  

به کشور های:سوریه-آذربایجان-رومانی-بیلوروسی-ارمنمستان-روسیه و ترکیه صادر 

شد.اما در سال بعد 1387ایرانخودرو مدل کاملا جدیدی را با نام و شکل متفاوت به اسم 

سورن را وارد کارزار کرد.این مدل بر خلاف دیگر مدل های سمند مورد استقبال مردم 

قرار نگرفت و به همین دلیل برای صادرات مناسب دیده نشد-جالب این است که ایرانخودرو بر خلاف اتومبیل ساز های دیگر ابتدا خودرو را بر روی مردم کشور خود  

آزمایش می کند و اگر آنها نمردند آن مدل را صادر میکند.-اکنون مدل سمند سورنELX 

در دستور کار برای عرضه به بازار انتخاب شده و قرار است در صورت استقبال مردم  

از آن این مدل را به کشور های چین-مصر-سوریه-بیلوروسی-جمهوری آذربایجان و ترکیه عرضه کنند.ایرانخودرو نیز برای آینده چند مدل سمند دیگر را برای عرضه به بازار  

آماده کرده است که این مدل ها عبارتند از:پردیس-زوبین-سمند کوپه و ساحل.در ادامه به چند عکس از مدل های دیروز امروز و فردای سمند توجه فرمایید.  

                                                       

                                               دیروز 

سمندX7 

 

 

سمند LX 

  

سمندLXسال 

سمند سورن 

سمند سریر  

                                           امروز 

سمند سورن ELX 

                                             بزودی 

سمند جوانان 

 سمندSE 

                                               فردا 

سمند پردیس 

 سمند زوبین 

 سمند کوپه(شاید با نام سورن کوپه عرضه شود) 

 

                                             کانسپت(ایده ای) 

سمند ساحل 

 

                         

 

تست گروهی

بالاخره فرصتی شد تا من چند اتو مبیل را خودم آزمایش کنم.

 

 

اتومبیل اول کیا سراتوبود.این ماشین حدود۲۳۰کیلومتر کار کرده و از کیفیت معمولی برخوردار بود.به گفته ی عمویم این ماشین به هیچ وجه یک انسانی را که لذت رانندگی میخواهد ارضا نمیکند.دلیلش هم این است که باوجود صدای زیادی که هنگام رانندگی از  بیرون به داخل نفوذ میکند بالا است.واکنش موتور معمولی است و من توانستم با 

آن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابموصندلی ها راحت نیستند و بعد از مدتی 

نشستن روی آنها پاها و کمرتان درد میگیرد که این خود پهنی منفی است.بقیه ی اجزا  

اتاق خوب کار میکنند و دنده نیز فقط در زمانی که می خواهد به دنده عقب تبدیل شود 

صدای بدی می دهد.   

  

اتومبیل بعدی اپیروس بود.این خودرو مال یکی از دوستانم بود و کارکردش ۱۲۰۰۰تا است.از همان ابتدای کار ماشین با صدای بسیار کمی ـبر خلاف سراتو ـروشن میشود. 

همه چیز به نظر با کیفیت می آیند وراننده تسلط خوبی بر ادوات دارد.دسته دنده به راحتی در حالت دنده عقب قرار می گیرد و موتور ۳۸۰۰سی سی اتومبیل را از جا کنده  

وبا خودمیبرد.همه چیز عالی است.کروز کنترل را میزنم و سرعت را تنظیم می کنم تا 

مبادا پلیس از ما دلخور شود!فرمان ماشین به نظر زیادی نرم می آید که مقداری خطرناک است به خصوص در سرعت های بالا که اگر خدای ناکرده در یک لحظه فرمان 

به طور ناگهانی تند بچرخد اتومبیل به راحتی چپ خواهد شد.بعد از۴۰ دقیقه گشت و گذار با این سوپر لوکس کیا آنرا به خانه باز گرداندیم .همه چیز در حالتی بسیار عالی و مطلوب بود اما نکته ای که نباید از نظر دور داشت بازار فروش نامطلوب آن در گونه ی 

دست دوم است که در مقایسه با رقیب باکیفیت ترش آزرا بد است. 

  

اما اتومبیل بعدی آزرا است.اسطوره ی بازار ۴۰تا۵۰میلیون تومانی!هر گونه اتومبیل لوکسی که شما فکر کنید در ایران نتوانسته رقیب فروش آزرا شود.اتومبیلی لوکس 

اسپرت و جذاب که رنگ مشکی آن در روز همه را خیره میکند.این ماشین هم مال یکی دیگر از دوستانم بود و ۴۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد داشت.پشت فرمان که نشستم احساس 

کردم که سوار لکسوس شده ام.طراحی داخلی آزرا واقعا از اپیروس بهتر و لوکس تر است.تجهیزات آزرا با اپیروس فرق چندانی نمیکند اما آزرا راحت تر از اپیروس به نظر 

می آید.موتور با طنین دلنوازی روشن می شود و اسطوره به راه می افتد.راحتی که 

در پشت فرمان آزرا حس می کنید به هیچ وجه در اپیروس قابل حس نیست.تمامی ادوات از کیفیت و عملکرد بهتری نسبت به اپیروس برخوردارند.واکنش موتور تقریبا 

یکی است اما اپیروس به دلیل داشتن موتور بزرگتر(موتور آزرا ۳۳۰۰سی سی است) 

واکنش و قدرت بیشتری دارد.اتومبیل را به خانه باز گرداندیم و با آن یک عکس یاد گاری 

گرفتیم.