ملاقات با سوناتا در دبی

سلام.این بار یک مطلب خواندنی از دوست عزیزم در دبی برایتان نوشتم که طی قراری که با احمد المجدی نماینده ی هیوندای موتورز در دبی داشت یک سری عکس و گزارش هم برایم فرستاده که من از شما دعوت می کنم که این مقاله را بخوانید. 

دبی قلب تجارت خاور میانه است که سرمایه های کلانی از این سو و آن سوی جهان به خود جذب کرده است.اما طی این بحران اقتصادی که در جهان به راه افتاده دبی بسیار خلوت تر از سابق شده است و آسمانخراش های نیمه کاره که رها شده اند اعصاب و ذهن شما را خط خطی میکنند. 

 

در یکی از این روز های بحران اقتصادی دوست من به سراغ نماینده ی هیوندای میرود و از او میخواهد تا انبار اتومبیل ها را جهت بازدید به او نشان دهد و اگر هم شد با سوناتا ۲۰۰۹ هم یک تست درایو داشته باشند.ادامه را از زبان خودش برایتان مینویسم:آقای المجدی سرش از همیشه خلوت تر بود و به قول خودمان مگس کیش میکرد.به محظ این که چشمش به من افتاد بسیار با خوشحالی از من خواست تا بنشینم و بعد دستور داد تا برایم کاپوچینو!! بیاورند.سپس او از من خواست تا چیزی که می خواهم برای او بیان کنم.من هم گفتم که می خواهم انبارتان را ببینم و بعد سوناتا را جهت آزمایش تست درایو کنم.او با کمال مسرت خواسته ی من را  پذیرفت و با هم رفتیم تا انباغر را ببینیم.انبار هیوندای بسیار عجیب بود.اتومبیل های مدل۲۰۰۷ تا۲۰۰۹در آنجا حضور داشتند.به سوناتایی رسیدیم که تازه امروز از کره رسیده بود.او از من خواست تا سوار شوم و بریم با هم یک دوری بزنیم. بعد رفتیم تا با سوناتا یک تجربه داشته باشیم.باورم نمی شد.سوناتا با نسل قبلش زمین تا آسمان تغییر کرده بود.حس بسیار خوبی از رانندگی کردن با آن به من دست داد.صندلی ها راحت و در عین حال نرم بودند و تمامی ادوات در دسترس بود.موتورش هم بی نظیر بود(گونه ی مورد آزمایش از نوغ3.3لیتری بوده است که با گونه ی موجود در ایران فرق دارد)بی صدا و پرشتاب.با این ماشی تا کنار دریا رفتیم و سپس در آنجا با آقای المجدی خداحافظی کردم و به خانه رفتم. 

 

کوپه ی سال نیز با رای شما انتخاب شد!

اینبار هم توانستم با یک نظر سنجی دیگر یک خودروی سال را انتخاب کنم. 

رتبه ی اول:ب.ام.630i 

در کل فکر می کنم تنها اتومبیل کوپه ی موجود در ایران که شتاب 0تا100کیلومترش زیر4ثانیه است همین 630 است.خودروی 630 از همه لحاظ یک اتومبیل کوپه و زیبا است. 

630 تنها کوپه ی قدرتمند در ایران است و البته شاید گرانترین.البته تا قبل از ورودslk300به کشور.630 هیچ اشکالی از نظر طراحی ندارد و ظاهرش بسیار جذاب و زیبا در عین حال خشن و تهاجمی است که واقعا شاید یک دلیل برتری اش در رای گیری همین باشد.در انتها با این که بنده slkرابیشتر می پسندم ولی باید اعتراف نم که 630 در اکثر نقاط امتیاز بیشتری بدست می آورد. 

تعداد رای:11 رای              قیمت در بازار ایران:000/700/189تومان 

 

رتبه ی دوم:هیوندای کوپه 

در کمال ناباوری این نتیجه را تحسین می کنم.چطور می شود که یک کوپه ی معمولی با طراحی نسبتا معمولی و مقداری قدیمی و دموده از هیوندای می تواند یک ابر غول از مرسدس را در پس خود قراردهد؟این نکته برای من کمی دور از ذهن است اما به هر حال می بینید که در بازار ایران هیوندای کوپه از لحاظ طرفدار تقریبا بعد از 630 قرار دارد.هیوندای کوپه اتومبیلی اسپرت نما است و خون سدان در رگ هایش جریان دارد که نمی تواند از این لحاظ سطح بالایی از یک اتومبیل اسپرت تمام عیار را به نمایش بگذارد.به هر حال هیوندای کوپه در رای گیری توانست بعد از 630 و در رتبه ی دوم قرار بگیرد. 

تعداد رای:10 رای                  قیمت در بازار ایران:گونه ی فول 000/000/41تومان 

رتبه ی سوم:mercedes-benz slk300 

مرسدس بنزslk300همانند 630 یک کوپه ی تمام عیار است و شما می توانید در آن لذت واقعی را که از راندن یک کوپه ی اسپرت می برید لمس کنید.slk300اتومبیلی بسیار زیبا و راحت است که می تواند هر آنچه شما از یک اسپرت می خواهید در اختیار شما بگذارد.در کل slk300اتومبیلی نیست که بخواهد نتیجه را به هیوندای واگذار کند اما در کشور ما به دلیل قیمت سرسام آورش قطعا مقلوب هیوندای خواهد شد. 

تعداد رای:8رای                         قیمت در بازار ایران:گونه ی فول000/580/195 ت