خودروی سال با رای شما انتخاب شد

بالا خره نتایج اولین نظر سنجی وبلاگ من در باره ی اتومبیل سال معین شد. 

بگذارید در همین ابتدا از کسانی که در این نظر سنجی شرکت کردند نهایت تشکر را به عمل بیاورم زیرا اگر یاری ایشان نبود من نمی توانستم خودروی سال را انتخاب کنم. 

 

مقام اول :هیوندای سوناتا۲۰۰۹ با ۱۴ رای 

بهتر است در همین ابتدا به دوستانی که سوناتا۲۰۰۹ دارند و یا به این اتومبیل رای دادند 

تبریک بگویم و من هم به ایشان می گویم که واقعا انتخاب درستی کردند ونظر من هم سوناتا بود ولی از جایی که بنده خودم این نظر سنجی را راه انداختم دور از انسانیت بود که من هم جزو رای دهندگان باشم.سوناتا۲۰۰۹ میتوان به جرات گفت که موفق ترین مدل هیوندای در جهان است به این دلیل که با توجه به داشتن رنج سطح بالایی از امکانات ایمنی و رفاهی دارای اندازه ی مناسب موتور پرقدرت و کم مصرف از قیمت عادلانه ای برخوردار است(البته در ایران ۹/۴۱ میلیون تومان زیاد عادلانه نیست اما در بازار آمریکا۲۳۵۰۰دلار بسیار عادلانه و منطقی است.)شکل ظاهری این مدل تا حدودی 

شبیه به برادر بزرگترش آزرا شده و به نظر می رسد هیوندای کوشیده است تا این مدل  را هرچه بیشتر از همه لحاظ به مدل آزرا شباحت دهد تا بتواند رکورد خوبی در بازار بر جای بگذارد.  

مشخصات فنی 

حجم موتور به سی سی(دقیق)۲۳۹۸سی سی
قدرت به اسب بخار/دور در دقیقه۱۸۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حجم باک بنزین به لیتر۷۰ لیتر
مصرف سوخت درشهر/جاده۹لیتر/۷.۲لیتر
حداکثر سرعت

۲۲۶ کیلومتر در ساعت 

طول/عرض/ارتفاع(میلی متر)۴۸۰۰/۱۸۳۵/۱۴۴۶

 

رتبه ی دوم هیوندای آزرا با ۱۲ رای 

هیوندای آزرا را به جرات می توان اسطوره ی افسانه ای اتومبیل های لوکس موجود در ایران دانست.قیمت باور نکردنی در مقابل تجهیزات بسیار بالا دقیقا یک رویا است ولی 

هیوندای با مدل آزرا و شعار -آزرا باور یک رویا-این رویا را به حقیقت رساند.طبق تجربه ای که من با آزرا داشتم آزرا واقعا ارزش پرداخت۷/۴۹ میلیون تومان رادارد.تا همین هفته ی پیش آزرا با یک رای از سوناتا جلو تر بود ومن هم حدس میزدم که به احتمال 

۹۹/۹ درصد آزرا خودروی سال شود ولی آزرا هنوز خیلی تازه کار است تا بتواند حریف 

همخانواده و غولش را در این دوئل شکست دهد و دیدیم که چطور سوناتا در حدود ۳روز 

با آوردن ۳رای بیشتر در نهایت با تفاضل ۲ رای مقام اول را از جلوی چشمان آزرا ربود. 

ولی این دلیل بر آن نمی شود که آزرا دیگر بازنده است!اگر در بازار اتومبیل بوده باشید 

خواهید دید که آزرا چگونه توانست حریفان ژاپنی اش را(نیسان ماکسیما-تویوتا کمریse)را که حدود یک سالی بود در بازار مشغول تکروی و تاخت و تاز بودند از نفس انداخت و از آنها پیشی گرفت به طوری که شرکت ایر تویا به دلیل کم شدن بازار برای کمریseدیگر آن مدل را وارد نکرد. 

مشخصات فنی آزرا2008 

حجم موتور به سی سی(دقیق) 

3297سی سی
قدرت به اسب بخار/دور در دقیقه235 اسب بخار در5500 دور در دقیقه
حجم باک بنزین به لیتر76 لیتر
مصرف سوخت درشهر/جاده11.5لیتر/8.7لیتر
حداکثر سرعت248کیلومتر در ساعت
طول/عرض/ارتفاع(به میلی متر)5020/1920/1475

 

 

 

از تمامی شما عزیزانی که من را در انتخاب اتومبیل سال کمک کردید متشکرم.منتظر نظر سنجی های بعدی من باشید. 

                                                              پیروز باشید!

نظرات 1 + ارسال نظر
نیما جمعه 21 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 04:06 ب.ظ http://real-arsenal.blogsky.com

سلام پدرام اقا.ای کاش رتبه تک تک ماشین ها رو مینوشتید.

نیما جان به علت کمبود وقت نتوانستم.اگر خیلی کنج کاوی برایت آنها را می نویسم:۱-هیوندای سوناتا۲۰۰۹ ۲-هیوندای آزرا ۳ـمزدا۳ ۴-ماکسیما
۵-سانتافه ۶-مگان ۲۰۰۰ سی سی ۷-مگان ۱۶۰۰ سی سی ۸-زانتیا
۹-کیا سراتو ۱۰-یاریس صندوقدار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد