X
تبلیغات
نماشا
رایتل

اتومبیل و بازار ایران و جهان

این دو ژاپنی آمده اند تا سنگ های خود را از هم وابکنند!

این بار دو دستگاه اتومبیل جا افتاده را قراره مورد بررسی قرار بدم:۱-مزدا۳ تیپ ۳ ۲-تویوتا کرولا لیمیتدgli 

اول می رویم سراغ بررسی فنی دو اتومبیل که از این قرار است: 

اگر بخواهیم از لحاظ فنی این دو اتومبیل را مورد بررسی قرار دهیم خیلی سریع به این نتیجه می رسیم که مزدا 100% نسبت به کرولا برتری دارد چون 200 سی سی حجم بیشتر-و غیره.حتی از این لحاظ نمی توان گفت که کرولا سریع است چون با وزنش و موتور 1800 سی سی کمی پیر مردی به نظر میرسد. 

از لحاظ اقتصادی مزدا 3 با توجه به تجهیزاتی مانند:تودوزی تمام چرم-6 عدد ایربگ-گرمکن صندلی راننده-حس گر باران و... با قیمت 33 میلیون تومانی می تواند خوب باشد اما نمره ی عالی نمیگیرد.

ولی در مورد کرولا-کرولا علی رغم اینکه فول ترین مدل بود با قیمت 42 میلیون تومانی پایش را از گلیم خودش دراز تر کرده و وارد بازار بزرگترهایی مانند هیوندای سوناتا و کمری شده در عین حال با تجهیزاتی بسیار کم تر از مزدا 3 نظیر:تودوزی پارچه-دنده ی اتوماتیک!(در مزدا 3 تیپ ترونیک است)و... قیمتی در حدود 10 میلیون هم بیشتر دارد که از لحاظ اقتصادی حتی شایسته ی رتبه ی متوسط هم نیست.

از لحاظ طراحی مزدا 3 با ورود نسل تازه اش به بازار جهانی ممکن است برای ما خسته کننده شده باشد اما ناگفته نماند که هنوز هم زیبا است و توان رقابت با کرولا رادارد.مزدا 3 جلویش بسیار زیبا است و تقریبا عامه پسند است ولی عقبش مقداری زشت ولی اسپرت است.اما کرولا-تویوتا پس از موفقیت مدل کمری جدید سعی داشته تا کرولا را هم با همان طرح ارائه کند و اگر به ظاهر کرولا نگاه کنید در می یابید که واقعا یک کمری کوچک است ولی تویوتا هر کجا که می خواسته با کمری فرق بگذارد گند زده مانند طرح عقب اتومبیل.در نهایت طراحی این دو نمره ی بسیار خوب و پایین تر از عالی میگیرد.در نهایت میتوانیم بگوییم که برتر این دوئل مزدا 3 است ولی این دلیل نمی شود تا کرولا اتومبیل بدی باشد ولی به هر حال با قیمت زیاد و تجهیزات کمش شانسی در بازار ندارد.

 

 

 

 

  

 

تاریخ ارسال: سه‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1388 | نویسنده: پدرام | چاپ مطلب 0 نظر